piatok 1. marca 2013

Trauma Healing Workshop - Savelugu

Ahojte.

Po ďalšej dlhšej odmlke sa vám hlásim s ďalším príspevkom, z ďalšieho workshopu. Tentokrát šlo o Trauma Healing Workshop, čiže tréning pre pastorov a vedúcich v zboroch, ako robiť poradenstvo pre členov zborov, ktorí si prešli rôznymi ťažkými traumami (znásilnenie, násilie, strata člena rodiny, končatiny atď). Prebiehalo to počas dvoch dní - 27 až 28.2. čiže koniec mesiaca. 
Každý de boli tri lekcie, ktoré si podelili moji kolegovci z oddelenia Scripture In Use, pastor a Rachel, ktorá prišla na 6 týždňový orientačný pobyt, aby sa pripravila na prácu v Nigérii, ktorá ju čaká približne od jesene tohto roka a bude trvať dva roky.
Zúčastnilo sa približne 25 pastorov a vedúcich zborov. Veľká väčšina sa zapájala do diskusii, keďže lekcie boli robené aj formou diskusie. Šlo predsa o workshop, takže to nemalo byť len o počúvaní, ale aj o zapájaní sa. Najviac mňa osobne zaujala 5.lekcia, čiže druhá vo štvrtok, kedy sme si na papiere napísali svoje bolesti s ktorými zápasíme, potom sme sa rozdelili do skupiniek, kde sme tieto bolesti zdieľali ak sme chceli a potom sme papiere s bolesťami hodili do krabice a tá sa potom vonku spálila pod krížom, v zmysle, svoje bolesti nesieme pod Ježišov kríž a odovzdávame ich preč. Bolo to veľmi silné. Potom sme zaspievali jednu pesničku a modlili sa za seba navzájom.
Vo štvrtok sme mali aj dve návštevy. Jedna nám priniesla niekoľko krabíc Gideon Biblií (kto nepozná, tak to sú tie malé modré Biblie, ktoré obsahujú Nový Zákon a myslím, že žalmy), aby to pastori vzali do svojich zborov a rozdali ľuďom. Dokonca aj ja som vyfasoval jednu krabicu :). A okrem nej aj jednu celú anglickú Bibliu, čo ma veľmi potešilo, keďže už dlhšiu dobu som mal v pláne si jednu kúpiť.
Druhá návšteva bola v podobe biskupa nejakého distriktu (názov som žiaľ nezachytil), ktorý nám spolu so svojimi kolegovcami odprezentovali niečo ako uzdravovaciu konferenciu, ktorá sa bude konať v marci v Tamale. No a po tomto sme sa dostali k záveru nášho programu a to odovzdanie certifikátov účastníkom workshopu. Ďalšia veľmi dobrá skúsenosť pre mňa. Nižšie vám pripájam zopár fotiek ;).

Majte sa pekne a čítame sa už možno o dva týždne :)

Rasťo



Pripravujúca sa Rachel

Účastníci pozorne počúvajú

Tlmočník prekladal z angličtiny do jazyku Dagbani



Prestávočka na občerstvenie a ponaťahovanie sa :)


Pastor rečník s tlmočníkom


Ďalší pripravujúci sa rečník :)

Aktivita v skupinách

Otázky na diskusiu

Odovzdávanie Gideoniek zástupcom cirkví a zborov

Tu je moja nádielka :)

Odovzdávanie certifikátov

Odovzdávanie certifikátov

Spoločná fotka, všetkých zúčastnených a rečníkov

Rachel sústredene učí :)

Spolupráca medzi rečníkom a tlmočníkom

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára