utorok 25. septembra 2012

Ahojte :)

Minulý víkend som absolvoval konferenciu v Accre - 50.výročie založenia GILLBT-u (Ghanian Institute of Linguistics, Literacy and Bible Translation). Bola to veľmi zaujímavá a v mnohom poučná konferencia.

Začalo to vo štvrtok registráciou a bohatým programom. Zišli sa tu ľudia z mnohých projektov v Ghane, boli tu taktiež medzinárodní predstavitelia Wycliffu či SIL, z rôznych oblastí sveta. Mohli sme si vypočuť speakerov z Afriky aj z ostatných častí sveta.

Bolo ťažké sa sústrediť väčšinu času, obzvlášť ak to bolo v angličtine, ktorá stále nepatrí medzi moje silné stránky :D. Ale prešli sme v podstate celou históriou GILLBT-u, spolupráce s SIL a Wycliffe, aký je význam a dôležitosť prekladu biblie do jazykov jednotlivých kmeňov, aký má významný vplyv vyučovanie čítania a písania pre tieto kmene. Celá spoločnosť tak môže napredovať a vyvíjať sa, posúvať ďalej. GILLBT má za sebou naozaj obrovské kusisko práce a som rád, že som mohol vidieť a počuť o týchto veciach hovoriť kompetentných.

Na druhej strane som si uvedomil, koľko práce ešte je pred touto inštitúciou a že stoja takisto pred výzvou, aby aj oni začali vysielať do sveta misionárov, pretože s takými bohatými skúsenosťami, znalosťami a poznatkami, majú čo ponúknuť a môžu byť veľmi nápomocní prí šírení evanjelia.
Aj keď je pravda, že som sa tu cítil nepatrný, nepodstatný človiečik v porovnaní s tými, ktorých si Boh použil pre konanie svojho diela.

Posielam vám zopár fotiek, aby ste mali približnú predstavu ako to vyzeralo a prebiehalo :)











Táto pani napravo sa podiaľala pri preložení celej biblie do dvoch ghanských jazykov, obdivuhodné. A ešte stále pomáha pri rôznych konzultáciách






O tom, že to bolo niekedy naozaj náročné svedčí aj táto fotka :)










Bohoslužby v Accre mi zatiaľ najviac pripomínali naše klasické Bohoslužby (až na 3 hodinové trvanie :) ), čo sa mi, ale páči je to, že po piesňach a modlitbách je čas na biblickú hodinu, kedy sa všetci porozdeľujú do skupiniek a rozoberajú text, diskutujú o ňom, a pracujú s biblickým textom.






Je obdivuhodné a veľmi povzbudzujúce ako Boh mení životy a srdcia ľudí.skrze Slovo.

Toť vsjo :)

Rasťo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára